Któż z nas nie lubi Krówek? Ciągutki czy kruche, klasyczne mleczne czy urozmaicone smakowo cukierki są przysmakiem znanym na całym świecie. A trzeba wiedzieć, że jest to produkt jak najbardziej polski. Historia tych cukierków rozpoczęła się w Żytomierzu prawie 100 lat temu. Wtedy to Feliks Pomorski, jako młody chłopiec, nauczył się je produkować. Tajemną wiedzę przekazał mu wuj. Kiedy, Pomorski dorósł, otworzył w Poznaniu pierwszą fabrykę Krówek. Niestety, niedługo potem, rozpoczęła się II wojna światowa, w wyniku której Pomorski wraz z rodziną został wysiedlony do Milanówka pod Warszawą. Tak produkcja słodkich, mlecznych przysmaków została wznowiona, ale i tym razem nie na długo. Fabryka w Milanówka spaliła się. Jednak i tym razem, Pomorski, nie poddał się, fabrykę odbudował i po raz kolejny wznosił produkcję. Całe szczęście, bo dziś Krówkami zajada się cały świat. W Polsce produkowane są one przez kilka firm, ale cały czas ich receptura oparta jest na tej z Żytomierza. W skład cukierków wchodzą: mleko, cukier oraz masło. Składniki miesza się ze sobą, a następnie gotuje przez kilka godzin w wielkiej kadzi. Powstałą masę wylewa się na stół i pozostawia na kilka dni aż do zastygnięcia. Po upływie określonego czasu, masa jest krojona i pakowana w papierki z wizerunkiem krowy. Właśnie, temu zwierzęciu cukierki zawdzięczają swoją nazwę. Dziś, Krówki mają tak wiele smaków, jak wiele jest gustów konsumentów. Są cukierki czekoladowe, śmietankowe, waniliowe, toffi, są cukierki z makiem, rodzynkami czy orzeszkami. Są Krówki kruche, są Krówki ciągutki. Ich konsystencja zależy od okresu przechowywania. Upływ czasu sprawia, że cukierki kruszeją. Idąc za myślą ?przed żołądek do serca? potencjał cukierków został zauważony i doceniony przez marketingowców. I tak, oto, powstały krówki reklamowe. W zasadzie, nie różnią się one niczym od cukierków powszechnie dostępnych w sklepach. Chodzi o to, że w wielu firmach, przedsiębiorstwach, gabinetach lekarskich czy restauracjach możemy zostać poczęstowani Krówkami z logo firmy. Jest to najbardziej smaczny pomysł kreowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Wielu producentów cukierków oferuje usługę zapakowania cukierków w papierki z wybranym przez nas emblematem, symbolem czy właśnie logo. Jest to świetny chwyt marketingowy, bo któż oprze się słodkim i pysznym Krówkom?! Cukierki te doskonale, też, nadają się na ważne uroczystości, jak na przykład: wesela, komunie czy urodziny. Krówki doskonale sprawdzą się w trakcie szkoleń czy negocjacji.
s